Audycja poświęcona sonoryzmowi utworów polskiego kompozytora-modernisty Kazimierza Serockiego. Analiza utworów: Dramatic Story, Continuum, Fantasmagorie na fortepian i perkusję, Arrangements na flety proste, Swinging Music, Pianophonie. W audycji wykorzystano:
- Wypowiedź kompozytora organisty Augustyna Blocha o pierwszej symfonii Serockiego z roku 1952
- Wypowiedź kompozytora, pianisty Szabolcsa Esztényi o notacji utworów Serockiego [
- Wypowiedź klarnecisty Czesława Pałkowskiego o współpracy z Serockim.
Zilustrowano fragmentami utworów Kazimierza Serockiego:
1. Continnum na sześć grup perkusji [grupa perkusyjna w składzie: Cezary Konrad, Robert Piechowiak, Miłosz Rutkowski, Stanisław Skoczyński, Zbigniew Subel i Jacek Wota, 996]
2. Arrangements na flety proste [jacek Urbaniak, Mariusz Gebel, Ryszard Borowski, Czesław Pałkowski, 1985]
3. Fantasmagoria na fortepian i perkusję [Stanisław Skoczyński - perkusja, Szabolcs Esztényi - fortepian, 1991]
4. Swinging Music na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian [Warsztat muzyczny w składzie: Zygmunt Krauze, Witold Gałązka, Edward Borowik, Czesław Pałkowski]
5. Dramatic Story na orkiestrę [Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i TV, dyrygent Stanisław Wisłocki, 1979]
6. Pianophonie na fortepian, elektroniczne przetworzenie dźwięku i orkiestrę [Szabolcs Esztényi - fortepian, Orkiestra Radia Południowoniemieckiego, dyrygent Michael Gielen, 1988].
Audycja z 23.01.2001 roku.